Nasz serwis prowadzony przez Adriana Pionkę wraz naszymi partnerami wymienionymi w Polityce
Prywatności wykorzystuje pliki cookies zapisywane na Twoim urządzeniu i inne technologie do
zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania
ruchu na stronie i w Internecie.
Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między
innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie
loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i
dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak
również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do
czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec
przetwarzania.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych
i/lub partnerom wymienionym w
Polityce
Prywatności.
Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz
prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Przepisy są tak poj...ane, a stają się jeszcze bardziej, że czasami zrobienie loterii jest nie tyle trudne, czy kosztowne, co wręcz niemożliwe. W skrócie: żeby uzyskać pozwolenie na loterię od Izby Celnej, potrzeba tony papierów. TONY. Agencja zorganizuje je bez problemu - za to jej płacą. Gorzej, że ostatnie nowelizacje ZAKAZUJĄ podzlecania organizacji loterii innym podmiotom, co oznacza, że formalnie organizatorem musi być klient, czyli korporacja.
To teraz spróbuj w miesiąc - bo zwykle tyle jest czasu na przygotowania - ogarnąć te TONY papierów w korporacji, gdzie wymagane są np. podpisy całego zarządu, a zarząd jest we Francji dajmy na to, z czego dwóch członków to w ogóle w Stanach, i dla każdego potrzebne tłumaczenia przysięgłe żeby wiedział co podpisuje... etc.
A na temat tego, co organizatorzy - potencjalnie - cenią w wypowiedziach, napisałem już tutaj:
https://www.e-kon...trona/1064/#p6441339 Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
A a propos słoików... muszę popytać wszystkich w agencji u nas, czy czują się słoikami... tak się składa, że 90% z Warszawy rdzennie lub przynajmniej od dwóch pokoleń... (tak, jakby to miało JAKIEKOLWIEK znaczenie). Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Dodam również na marginesie a propos odpowiedzialności: małe firmy, które nie są nawet spółkami, odpowiadają CAŁYM majątkiem. W tym majątkiem osobistym właściciela. Sp. z o.o. - tylko do wysokości kapitału zakładowego.
Ocenę, komu w tym kontekście bardziej zależy na jakości, pozostawiam Państwu. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
To może przesada, ale nie do końca. Są bezczelni ch...e, którzy biorą np. fotki ze stocku. Ba, czasem nawet kupują je, żeby nie było znaków wodnych. Ot, taka inwestycja w konkurs.
Nie wiem, jak w tym konkretnym przypadku było, piszę ogólnie. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Tam zaraz "kaprysów"... W przypadku "dokończ zdanie", gdyby Organizator chciał, żeby wypowiedzi były mega krótkie, dałby limit 100 znaków albo napisał to wprost w regulaminie Pamiętaj, że dokończeniem zdania "Litwo, Ojczyzno moja..." jest stosunkowo gruba książka 13-zgłoskowcem.
Nie jest nigdy tak, że zgłoszenia dłuższe są oceniane lepiej niż krótkie, ani odwrotnie. Tak samo jak nie ma znaczenia, czy przyjdzie SMSem czy przez WWW. Bez znaczenia jest też ortografia, o ile pozwala na rozczytanie (a co, potencjalny geniusz literacki nie może być dyslektykiem?)
Podpowiem Wam, co się liczy.
1. Wypowiedź na temat - jeżeli zadaniem jest napisanie, dajmy na to, odpowiedzi na pytanie "Jak zasłużyłeś na nagrodę", to nie pisz ociekającej wazeliną laurki na temat tego, jaki to produkt Fundatora jest zaj...isty (chyba, że jedynie wpleciesz to w kontekst).
2. Poszukaj trochę informacji o samym produkcie/marce. I nie chodzi o uczenie się daty powstania, pochodzenia czy innych wynalazków. Ale jeśli organizatorem jest Citroen, którego tzw. pozycjonowanie to "Creative technology" to nie pisz o wakacjach w domku na odludziu bez zasięgu - bo komisji może to mniej "siedzieć" w świecie marki. Jeśli organizatorem jest Actimel, to nie pisz o chwili relaksu przy kominku ani o dawaniu go dzieciom do szkoły, bo świat Actimela to aktywność i podejmowanie wyzwań. W skrócie: jeśli marka całym swoim "ja" mówi o jakości, pisz o jakości. Jeśli o naturze, pisz o naturze. Jeśli o technologii, pisz o technologii. I tak dalej. Najczęściej do złapania o co chodzi, wystarczy przeczytać hasło marki lub sprawdzić jej ostatni spot TV lub... no, źródeł są dziesiątki.
3. Pomylenie nazwy marki to dyskwalifikacja z miejsca. Nie mówię o literówce czy dziwnej odmianie, ale jeśli ktoś w konkursie piwa Żywiec zachwala wodę Żywiec Zdrój, to... no właśnie.
A co do samych prac komisji... jeśli Organizator jest rzetelny, to czyta wszystko absolutnie od deski do deski, co najmniej dwuosobowo (tzn. najpierw jedna osoba wyznacza swoje typy, potem druga).
Ale są też tacy, którzy na dzień dobry wyrzucają do kosza 2/3 zgłoszeń, bo nie chce im się czytać 1500 sztuk, i z pozostałej 500 pobieżnie wybierają. Którzy to? Nie wiem, mówię szczerze. I nie, że nie chcę szkalować konkurencji, ale naprawdę nie wiem.
EDIT: wahałem się, czy napisać to zdanie, ale napiszę... nie wiem, kto dokładnie stosuje takie praktyki, ale mogę napisać, w jakim TYPIE konkursów się z tym spotkałem.
Są to najczęściej konkursy, które organizuje sama marka, przy czym mówię raczej o mniejszych, mniej znanych markach, które nie zatrudniają do tego agencji. Oni często zwyczajnie nie odróżniają konkursu od loterii i metoda pt. "wyrzuć połowę, z reszty się da losowo" bywa stosowana. Wyświetl w wątku >>
Wypowiedź była edytowana 2 razy.
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Pozwolę sobie zignorować złośliwości
Link do ankiety podam tutaj, tzn niekoniecznie w tym wątku, ale za pośrednictwem portalu. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Prosiłem o zostawienie na boku, bo:
a. jestem tu, żeby poznać Wasze bolączki i potrzeby
b. jedną z nich jest obawa o dane wrażliwe (w tym rozumieniu - PESEL, skan dowodu)
c. My tych danych nigdy nie zbieramy...
d. ...przez co u nas są bezpieczne, skoro ich nie mamy
e. Za zbieranie ich i przetwarzanie oraz ochronę przez inne agencje, nie odpowiadam
f. dyskusja o sposobach zabezpieczenia danych wrażliwych (w rozumieniu z pkt b) jest dla mnie (podkreślam - dla mnie) bezcelowa
Tylko dlatego
Nawiasem mówiąc, będziemy organizować ankietę, anonimową oczywiście, dotyczącą ogólnie konkursów - również nastawioną na to, żeby jej wyniki pomogły nam robić fajniejsze dla uczestników konkursy. Mam nadzieję, że się włączycie Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
I nie że nie kulturalny, tylko złośliwy. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Ale zostawmy na boku dane umownie nazywane wrażliwymi. Jeśli mówimy tylko o adresie korespondencyjnym plus e-mailu i telefonie, to jakie zagrożenia poza spamem widzicie? Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Hmmm... nie wiem, czy zachować się jak osoba prywatna i skomentować dosadnie kwestie umiejętności czytania ze zrozumieniem, czy jednak pozostać "twarzą agencji" i być miły...
Ogarniałem tematy danych osobowych, jak Ty na chleb mówiłeś bep a na muchy "tapty".
Moje pytanie było proste: czego się boicie w kontekście zachowywania danych przez organizatorów, a nie: czy jest to zgodne z ustawą. Tak zwyczajnie, po ludzku, jako Jaś, Hania czy Kasia - jakie macie obawy.
Czy przeliterować?
PS. Nie wiem (poza branżą alko i tytoniową) po co mielibyśmy zbierać Pesele czy inne dane potencjalnie wrażliwe, a tym bardziej skany dowodów. W naszych formularzach uświadczysz tylko adres KORESPONDENCYJNY, plus telefon i e-mail do kontaktu.
Odpowiedź "po co" ma kilka aspektów. Pierwszy Ci się nie spodoba - żeby za jakiś czas wysłać Ci niezamówiony newsletter, niektórzy taką chamownię odwalają.
Drugi - chociaż to też nie powinno być w ten sposób załatwiane - na potrzeby kontroli z Urzędu Skarbowego. Spokojnie - podatki w konkursach, w 99% przypadków, to zmartwienie Organizatora - ale jak się trafi upierdliwy kontroler, może np. żądać potwierdzenia, że takie a takie nagrody były wydane. Te dane osobowe, tak sobie przypuszczam, mogą być swego rodzaju dupochronem, zawsze można do takiej osoby zadzwonić, grzecznie przeprosić za zawracanie d...y i poprosić o potwierdzenie, że otrzymała taką a taką nagrodę w takim a takim konkursie. Oczywiście skuteczniejszą metodą jest przechowywanie protokołów odbioru, ale na nich też są dane osobowe najczęściej, i to trudniejsze do przechowywania, bo obecna ustawa zakłada zabezpieczenie danych elektronicznych za pomocą SSL i haseł (w uproszczeniu) a dane na nośnikach fizycznych, czyli na kartce, to już sejfy, pieczęcie, cuda na kiju. Wyświetl w wątku >>
Wypowiedź była edytowana 1 raz.
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Coś takiego to ewidentny "wałek", albo w najlepszym razie przeoczenie Organizatora (czasami klient zmienia zdanie co do tzw. range'u produktów czy jakiejś innej merytorycznej kwestii, ktoś nie zaktualizuje regulaminu i wpadka gotowa).
To jest bardzo interesująca sugestia - czy inni się też z tym zgadzają?
Tutaj niewiele mogę powiedzieć... nie ukrywam, że czasami zostawia się w regulaminie "furtkę" gwarantującą dowolność sposobu powiadomienia. Bo na koniec to od rodzaju nagród, ich ilości i aktualnego zaj...ania pracą zależy, czy komuś lepiej dzwonić, czy wysyłać SMSy (z punktu widzenia bardzo kosztownego czasu dupogodziny pracownika agencji jest to ogromna różnica). Zwłaszcza, że telefon i tak kończy się wysłaniem maila lub smsa, choćby z linkiem do formularza.
A co do terminów - te są święte, zdarza się je przekroczyć, owszem - ale ściemnianie, że powiadomienia poszły? Beeee.
Czemu usunięte? Pytam serio, z ciekawości z gatunku "a co to za różnica"? Jeżeli administrator danych nie używa ich do spamu, to co to dla Ciebie zmienia? (żeby było jasne - ja nie twierdzę, że usuwanie jest złe, albo że nie usuwanie jest złe. Po prostu ciekawi mnie punkt widzenia).
U nas akurat macie specjalny kącik , regularnie aktualizowany
Hmmm, tu mi się trudno odnieść - bardzo rzadko miewam sytuacje, że trzeba dodatkowo analizować paragon, z reguły produkt jest opisany jasno i klarownie.
Jeśli jednak tak nie jest - niestety, Organizator nie ma na to absolutnie żadnego wpływu. To jest coś na linii Klient - Kupiec (sieć handlowa), a zmiany na tej linii to procesy powolne, bolesne i potrzebują NAPRAWDĘ potężnego uzasadnienia. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Będę robił za adwokata diabła, ale głównie dla siebie i tam, gdzie pewne rzeczy można uogólnić.
Inne agencje... cóż. Są porządne, wyspecjalizowane, a są też te... tanie. Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
I dziękuję apoccalipsa - tak, Wy jesteście dla nas. Tak, ale my dla Was, bo bez organizatorów moglibyście sobie najwyżej popisać na forum e-fajniegdybyistnialykonkursy.info
Wchodzę tu z otwartą przyłbicą – prawie – przepraszam, ale nie przedstawię się ani nie podam nazwy agencji, jak ktoś bardzo potrzebuje to sobie wygoogluje. A jak wygoogluje, to proszę o zachowanie tej informacji dla siebie. Nie, nie mam się czego wstydzić – po prostu niech moje stanowisko zostanie MOIM, a nie mojej agencji, czy tym bardziej wszystkich agencji.
Możecie wierzyć lub nie, ale oprócz „bycia pracownikiem”, jestem – zawodowo – pasjonatem organizacji konkursów, a moja rola w agencji, w życiu i na tym forum sprowadza się do jednego – żeby to funkcjonowało jeszcze lepiej.
Tak – to Wy, czyli aktywni konkursowicze, często piszecie/dzwonicie na infolinię, nad którą również mam pieczę, i chcąc nie
chcąc dajecie wskazówki, co jeszcze można usprawnić. I ja/my usprawniamy.
Między innymi dla Was. Żeby powiadomienia dochodziły na czas, żeby przesyłki docierały, żeby była jasność i klarowność. Nam za zajebistą robotę płaci klient, my za to organizujemy tych konkursów coraz więcej, coraz lepiej.
I po to się tu zarejestrowałem, występując jako „ktoś z agencji” a nie, przykładowo, pasjonat modelarstwa – żeby poznać Wasze oczekiwania i wdrożyć je u nas. U nas – to znaczy w naszej, jednej, konkretnej agencji. Za resztę nie odpowiadam, przypominam – to nasza KONKURENCJA a nie „jedna wielka mafia”. Wyświetl w wątku >>
Wypowiedź była edytowana 1 raz.
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Ale zwróciłeś uwagę, że o bzdurach pisałem w kontekście jednego konkretnego posta, a nie całego forum? Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Nie ma problemu.
Tylko tak sobie poczytałem to forum, jest na nim pełno domysłów, niedomówień i innych tego typu. Myślałem, że pewne rzeczy rozjaśnię, ale jak nie, to nie Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Pudło i pudło
I tak, również chociaż z kasą najczęściej nie ma problemu, po nią się laureaci chętnie zgłaszają Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
I tak, jestem z agencji, żadna tajemnica.
A rezerwy? Są zawsze. Nie opisuje się tego w regulaminach, bo ich przydzielanie wygląda zawsze inaczej i czasami przybiera formę działań ad-hoc, trudno to ubrać w jakieś ramy. Ale są zawsze i dążeniem naszym ZAWSZE jest, żeby wydać wszystkie nagrody. Bo już je kupiliśmy, bo klient w życiu nie chce słyszeć o ich zwrocie, bo nie chcemy syfu na FB, bo płacimy za magazynowanie, bo z góry zapłaciliśmy za pakowanie, konfekcjonowanie i wysyłkę. Wybierz sobie Wyświetl w wątku >>
case
Postów 101
Data rejestracji 23.08.2017
Punkty karne 0
Konkursy dodane
...przynajmniej u uczciwych Organizatorów pracujących dla uczciwego klienta. Wyświetl w wątku >>