Nasz serwis prowadzony przez Adriana Pionkę wraz naszymi partnerami wymienionymi w Polityce
Prywatności wykorzystuje pliki cookies zapisywane na Twoim urządzeniu i inne technologie do
zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania
ruchu na stronie i w Internecie.
Przetwarzanie danych jest uzasadnione z uwagi na nasze usprawiedliwione potrzeby, co obejmuje między
innymi konieczność zapewnienia bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie
loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszania naszych usług i
dopasowania ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach) jak
również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług Administratora. Dane te są przetwarzane do
czasu istnienia uzasadnionego interesu lub do czasu złożenia przez Ciebie sprzeciwu wobec
przetwarzania.
Dane osobowe będą przekazywane wyłącznie naszym podwykonawcom, tj. dostawcom usług informatycznych
i/lub partnerom wymienionym w
Polityce
Prywatności.
Przysługuje Ci prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia oraz
prawo do ograniczenia ich przetwarzania. Ponadto także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie
bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Posiadasz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych.
kamil17
Postów 770
Data rejestracji 17.09.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
nanajka81
Postów 4397
Data rejestracji 15.06.2005
Punkty karne 0
Konkursy dodane 8
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
nkba
Postów 1784
Data rejestracji 22.12.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
A dopłacił za opcję "ostrożnie"? Jeśli nie -> olać sprawę. Jeśli zapłacił, musi przejść całą procedurę reklamacyjną z udziałem firmy kurierskiej, min. spisać protokół, porobić zdjęcia itp. Do czasu rozpatrzenia procedury reklamacyjnej przez firmę kurierską -> olać sprawę.
Swego czasu zajmowałam się min. drogimi kabinami prysznicowymi, reklamacji o rozbicie ich w drobny pył podczas transportu było sporo, ale w 100% spraw wywalczyłam kasę od firmy kurierskiej.
Cashback za zakupy na ponad 700 stronach (min. na Allegro, AliExpress, Booking, Pyszne, Zooplus) polecam: https://www.tipli.pl/p/2589564
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
A sprzedawałam przez Alledrogo (nie wiem czy to ma znaczenie). A co do oznaczenia "ostrożnie" to przyznam, że nawet nie wiedziałam, że taka istnieje (w sensie specjalny rodzaj przesyłki dla "ostrożnie"). Myślałam, że wszystkie przesyłki są (tzn powinny) być traktowane delikatnie. Na pudełku były naklejki z napisem szkło (w tym co przyszły do mnie). Ale rozumiem, że to nic nie da.
Teraz mam do wysyłki wyciskarkę wartą 1000zeta i się boję by ona nie uległa uszkodzeniu...
A tak w ogóle z ciekawości to jak sprzedajecie swoje wygrane/niepotrzebne rupiecie? olx? jakieś inne portale? Przez forum?
Wypowiedź była edytowana 1 raz.
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Hmm, za właściwe przygotowanie towaru do wysyłki odpowiada nadawca - trochę tutaj zawaliłaś, bo dostałaś towar w opcji "ostrożnie / szkło", ale sama go przekazałaś dalej, jako zwykłą paczkę. Trochę tak, jakbyś otrzymała lodówkę w opcji "ostrożnie / góra / dół", a puściłabyś to dalej ignorując te zapisy.
Firma kurierska / poczta nie wnika, jakie cudze naklejki są na opakowaniu - jeśli się nie wykupi opcji "ostrożnie / szkło", nie ma szans na odszkodowanie.
Co do wyciskarki, wykup odpowiednie ubezpieczenie albo opcję wysyłkową "delikatnie / szkło" i oczywiście koniecznie podaj wartość zawartości na liście przewozowym.
nkba
Postów 1784
Data rejestracji 22.12.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Czyli nie powinnam w takim razie olewać sprawy? Koleś jeszcze mi pisze, że zbity był spodek "od środka" opakowania, co jego zdaniem technicznie (znawca się znalazł) niemożliwe jest by to on tylko się zbił przy transporcie więc niejako ja wysłałam go już uszkodzonego.
Wyciskarkę już niby mam list przewozowy - ubezpieczyłam ją na 1000zł. Powinno wystarczyć? Da się dokupić jeszcze opcję "ostrożnie w punkcie pickup"?
Wypowiedź była edytowana 1 raz.
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Pierwszy raz mi się zdarzyło coś takiego
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Może i ubezpieczyłaś, ale NORMALNY towar; tymczasem w paczce był towar WRAŻLIWY. Na pewno bez protokołu i zdjęć palcem nie kiwną. Moim zdaniem -> Twoja wina. Ale zrobisz, jak uważasz, niczego nie sugeruję ani nie naciskam
W kwestii wyciskarki: nie wiem, czy się da dokupić. Jeszcze raz podkreślam, że ubezpieczenie obejmuje standardowy towar, a jeśli się okaże, że przewożony był inny... i tak nic nie zrekompensują.
Nieco w temacie, czyli odpowiadając na Twoje zapytanie - najlepiej sprzedawać przez Olx z odbiorem osobistym.
cherry_coke
Postów 1908
Data rejestracji 16.04.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Przecież po to są ubezpieczone przesyłki. Jakieś tam ubezpieczenie zawsze jest w cenie. Składa się reklamacje i tyle.
A jak coś bardziej wartościowego w przesyłce to ubezpieczamy dodatkowo. Nawet na poczcie jak wysyłasz paczkę to za 1 zł możesz wykupić ubezpieczenie do 50 000 zł. Piszesz co jest w środku, ile to jest warte i śpisz spokojnie. Dodatkowo poczta ma opcję sprawdzenia zawartości paczki przy odbiorze.
Everything will be okay in the end. If it\'s not okay, it\'s not the end.
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
O właśnie, to chyba najistotniejsze! Tylko poczta daje możliwość takiego sprawdzenia, odbiorca oficjalnie podpisuje protokół, że sprawdził zawartość
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Dzięki za info. Przerzucę się teraz na olx (szczególnie że na alledrogo skończył mi się darmowy styczeń)
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Nie wiem, co dokładnie było w ogłoszeniu - jeśli tylko info typu "wysyłka kurierem: 25 zł", to Ty jesteś odpowiedzialna za to, w jaki sposób wysłałaś przesyłkę. Kupujący domniemywa, że opłata dotyczy prawidłowo dobranej usługi wysyłkowej, nie musi wnikać w szczegóły
cherry_coke
Postów 1908
Data rejestracji 16.04.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Ale DPD w ogóle ma opcję "ostrożnie" w sprzedaży?
ace
Postów 1988
Data rejestracji 05.06.2006
Punkty karne 0
Konkursy dodane
joan
Postów 18373
Data rejestracji 02.09.2008
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Sprawdź w zakładce "Instrukcja pakowania" https://www.dpd.c...k-przygotowac-paczke albo dopytaj na infolinii.
cherry_coke
Postów 1908
Data rejestracji 16.04.2015
Punkty karne 0
Konkursy dodane
Złóż reklamację, nic na tym nie tracisz jak ją odrzucą.