Reklama na e-Konkursy.info

Firmy kurierskie

jackk76

#5807548 Napisano: 16.01.2014 10:26:56
joan napisał(a):

jackk76 napisał(a):

Mam prośbę, może ktoś miał podobną sytuację i podzieli się doświadczeniem.

Odesłałem sprzedawcy kupiony komputer na allegro (zwrot w ciągu 10 dni bez podania przyczyny). Wczoraj paczka do nich dotarła, odebrali i napisali maila, że komputer jest uszkodzony w transporcie. Złożyli reklamację do UPS. Jak dalej wygląda całe postępowanie w przypadku uszkodzenia przesyłki?


A kto zlecił ten transport? Bo ta właśnie strona powinna wystąpić z reklamacją i wnioskiem o wypłatę odszkodowania do firmy przewozowej. Aczkolwiek najlepiej zadzwoń do UPS i upewnij się, jak wyglądają u nich procedury po 01.01.2014.



Transport zleciłem ja, ale oni przesyłkę odebrali i jak rozumiem spisali protokół uszkodzenia i już złożyli reklamację. Teraz UPS będzie się ze mną kontaktować. Gdyby paczki nie odebrali ze względu na uszkodzenia, to sytuacja wyglądałaby inaczej.
0 0

joan

#5807551 Napisano: 16.01.2014 10:30:54
jackk76 napisał(a):

Transport zleciłem ja, ale oni przesyłkę odebrali i jak rozumiem spisali protokół uszkodzenia i już złożyli reklamację. Teraz UPS będzie się ze mną kontaktować. Gdyby paczki nie odebrali ze względu na uszkodzenia, to sytuacja wyglądałaby inaczej.


Skoro tak, to poproś odbiorcę o przesłanie Ci skanów dokumentów, żebyś wiedział, na czym stoisz. Kwestia wypłaty odszkodowania powinna być prosta, jednak uczulam na 2 aspekty:
- opakowanie kompa. Musisz podkreślać, że komputer był odpowiednio zabezpieczony. Czy wykupiona została opcja "towar delikatny" itp.?
- własność. O ile się orientuję, firma kurierska powinna wypłacić odszkodowanie właścicielowi towaru. Kto nim był w momencie nadania przesyłki?
Zastanów się nad tym i życzę powodzenia emotka
0 0

Gość: koza.k90

#5807555 Napisano: 16.01.2014 10:39:41
jackk76, poproś odbiorcę o foty zniszczonego sprzętu i opakowania

i protokół zniszczeń spisany przez kuriera

wiele firm w ten sposób kombinuje, żeby nie zwrócić klientowi kasy - zwłaszcza przy zwrotach towaru lub reklamacji

chce się w ten sposób przerzucić na firmę kurierską zwrot kosztów
a tymczasem to oszustwo
0 0

tereniagno

#5807577 Napisano: 16.01.2014 11:20:36
tereniagno napisał(a):

W środę wkurzyłam się na kuriera. emotka Zamówiłam towar u producenta z zaznaczeniem,że dostawa do godziny 12:30,ponieważ później nikogo nie zastanie w domu.W środę przyszedł sms,że paczka będzie dostarczona między godziną 15:00-17:45,więc odpisałam,że w tych godzinach nie zastanie nikogo i proszę przywieźć przesyłkę pod inny adres(podałam adres 50m dalej ).O godzinie 17:00 zadzwonił kurier,ze zostawił przesyłkę u sąsiadki(bez mojej zgody) emotka Po odebraniu przesyłki okazało się,że opakowanie wyglądało na rozwalone i posklejane szarą taśma.Po rozpakowaniu okazało się ,że sporo części zostało uszkodzonych emotka .Co teraz z tym zrobić??


Teraz napiszę dalszą część.Odesłałam przesyłkę do wysyłającego,w ciągu 10 dni.Pan przesyłki nie odebrał i wróciła po 2 tygodniach do mnie z powrotem za opłatą przy odbiorze.Odebrałam przesyłkę,bo odesłali,by do Centrali i wtedy jeszcze większe koszty poniosła bym.Wkurzyłam się totalnie.Zadzwoniłam do faceta,odebrał telefon ktoś inny i powiedział,że przekaże wiadomość.Po kilku dniach przysłał wymienne części,udając,że nic nie wie o zwrocie. emotka emotka emotka
0 0

jackk76

#5807827 Napisano: 16.01.2014 16:42:41
koza.k90 napisał(a):

jackk76, poproś odbiorcę o foty zniszczonego sprzętu i opakowania

i protokół zniszczeń spisany przez kuriera

wiele firm w ten sposób kombinuje, żeby nie zwrócić klientowi kasy - zwłaszcza przy zwrotach towaru lub reklamacji

chce się w ten sposób przerzucić na firmę kurierską zwrot kosztów
a tymczasem to oszustwo



Też mi się wydaje, że firma w, której kupiłem kompa coś kombinuje. Wysłali mi zdjęcia uszkodzonej obudowy (tylko fragmentów), z których wcale nie wynika, że to ten sam komputer. Poprosiłem o przesłanie skanu lub zdjęcia protokołu szkody i zdjęć opakowania, poprosiłem także o zabezpieczenie tych rzeczy celem wykonania ekspertyzy - odpowiedzi brak! To dziwne, że wysyłając zdjęcia obudowy, nie wysłali też zdjęć opakowania. Towar wysłałem UPS-em w tym samym pudełku w którym go przysłali i był według mnie dobrze zabezpieczony, obudowa znajdowała się w grubym styropianie. Żeby doszło do zniszczenia obudowy w tym miejscu jak na zdjęciach, to cały ten styropian o grubości kilku centymetrów musiałby zostać uszkodzony, nie wspominając już o kartonie i folii. Dziwi też fakt, że odebrali przesyłkę, choć po uszkodzeniach jakie są wewnątrz można się domyślać, że z wierzchu musiało to wyglądać jeszcze gorzej. Złożyłem też i ja reklamację w UPS i Kurjerzy.pl, zadzwoniłem do UPS i rzeczywiście mają zgłoszenie. Byłem też dziś u rzecznika praw konsumenta, ale na tą chwilę niewiele pomógł.
0 0

Gość: koza.k90

#5807859 Napisano: 16.01.2014 17:34:53
jackk76, jeśli zapłaciłeś z góry lub kurierowi przy odbiorze, to na chwilę obecną Ty jesteś właścicielem sprzętu i to Ty powinieneś domagać się stosownego odszkodowania
0 0

jackk76

#5811897 Napisano: 24.01.2014 20:18:15
jackk76 napisał(a):

koza.k90 napisał(a):

jackk76, poproś odbiorcę o foty zniszczonego sprzętu i opakowania

i protokół zniszczeń spisany przez kuriera

wiele firm w ten sposób kombinuje, żeby nie zwrócić klientowi kasy - zwłaszcza przy zwrotach towaru lub reklamacji

chce się w ten sposób przerzucić na firmę kurierską zwrot kosztów
a tymczasem to oszustwo



Też mi się wydaje, że firma w, której kupiłem kompa coś kombinuje. Wysłali mi zdjęcia uszkodzonej obudowy (tylko fragmentów), z których wcale nie wynika, że to ten sam komputer. Poprosiłem o przesłanie skanu lub zdjęcia protokołu szkody i zdjęć opakowania, poprosiłem także o zabezpieczenie tych rzeczy celem wykonania ekspertyzy - odpowiedzi brak! To dziwne, że wysyłając zdjęcia obudowy, nie wysłali też zdjęć opakowania. Towar wysłałem UPS-em w tym samym pudełku w którym go przysłali i był według mnie dobrze zabezpieczony, obudowa znajdowała się w grubym styropianie. Żeby doszło do zniszczenia obudowy w tym miejscu jak na zdjęciach, to cały ten styropian o grubości kilku centymetrów musiałby zostać uszkodzony, nie wspominając już o kartonie i folii. Dziwi też fakt, że odebrali przesyłkę, choć po uszkodzeniach jakie są wewnątrz można się domyślać, że z wierzchu musiało to wyglądać jeszcze gorzej. Złożyłem też i ja reklamację w UPS i Kurjerzy.pl, zadzwoniłem do UPS i rzeczywiście mają zgłoszenie. Byłem też dziś u rzecznika praw konsumenta, ale na tą chwilę niewiele pomógł.




Kasa odzyskana,sprzedawca zwrócił pieniądze za komputer (bez obudowy, bo uszkodzona), więc wyszło na to, że są uczciwi. Złożyłem im wizytę i zrobiłem własne zdjęcia na miejscu - opakowanie uszkodzone, ale w protokole szkody widnieje zapis, że jest całe. Co by było gdybym nie pojechał na miejsce? - Nie wiem, ważne że odzyskałem pieniądze. Teraz pozostaje czekać na rozpatrzenie reklamacji od UPS za uszkodzenie obudowy.
0 0

radosna

#5828055 Napisano: 21.02.2014 15:32:27
0 0

Gość: pawwwel

#5836243 Napisano: 11.03.2014 19:44:27
To co dzisiaj zrobił K-EX tylko udowodniło mi że to najgorsza firma kurierska na rynku. Mieliśmy dzisiaj dwie identyczne paczki (z nagrodami): jedna do mamy, druga do taty - obydwie identyczne. Dzwoni kurier do ojca, że stoi pod blokiem i czy może zostawić u sąsiada, więc się zgodził. Przyszedłem do domu i od progu sąsiadka "napadła" mnie z paczką i zdziwiłem się, że tylko jedna. Jeszcze bardziej się zdziwiłem, gdy zobaczyłem że to paczka do MAMY, a nie do TATY - którego dzwonił!!! Paranoja! Numeru do kuriera nie mamy, bo tata prowadzi firmę i ma pełno niezapisanych połączeń w pamięci telefonu więc nie będziemy po wszystkich dzwonić i pytać czy to kurier. Napisałem do centrali i "mega kompetentna" pani odpisała mi "dzis kurier ma ze sobą tę paczkę : <tu numer) pozdrawiam" - nie wiem czy oni są debilami, czy próbują go zrobić ze mnie.
Ale to nie koniec! Teraz sprawdziłem stan przesyłki i... jest odebrana przez "racinski", a ja nikogo takiego nie znam! No brawo dla tej firmy! Jak widzę K-EX i Siódemka to mi żyła chodzi... najgorsze firmy! Niestety zagraniczne firmy jak GLS czy UPS trzymają klasę!
0 0

Gość: pawwwel

#5836255 Napisano: 11.03.2014 20:03:43
Przesyłka została odnaleziona u INNEGO sąsiada - wynikło to z tego, iż podobno dziś jeździło dwóch kurierów...Uważam to i tak za dziwne dawać dwie paczki pod ten sam adres różnym kurierom.
0 0

Gość: Adrianozika

#5885838 Napisano: 09.07.2014 12:16:58
DHL masakra, awizo w skrzynce a byłam cały dzień w domu!
0 0

pc174

#5892847 Napisano: 22.07.2014 20:52:49
Powiem wam szczerze, że wszystko zależy od konkretnej osoby, która rozwozi paczki...
W moim przypadku najsolidniej spisuje się UPS.
Najtańsza firma, którą wysyłam paczki to K-EX.
0 0

kadett33

#5897720 Napisano: 02.08.2014 22:19:11
pawwwel napisał(a):

Przesyłka została odnaleziona u INNEGO sąsiada - wynikło to z tego, iż podobno dziś jeździło dwóch kurierów...Uważam to i tak za dziwne dawać dwie paczki pod ten sam adres różnym kurierom.


a u mnie tak samo się dzieje, najpierw przyjeżdża jeden kurier i informuję ze kolega będzie dzisiaj jeszcze z paczką.

pc174 napisał(a):

Powiem wam szczerze, że wszystko zależy od konkretnej osoby, która rozwozi paczki...
W moim przypadku najsolidniej spisuje się UPS.
Najtańsza firma, którą wysyłam paczki to K-EX.


U mnie także najsolidniejsza firma, a k-ex najgorsza.
0 0

pc174

#5897749 Napisano: 03.08.2014 00:13:16
Tak jak mówiłem - najtaniej wysyłam w K-EX i zawsze kurier przyjeżdża z gotowymi naklejkami, więc to dla mnie miłe udogodnienie.
Najgorsza firma jaką spotkałem to OPEK (aktualnie FedEx).
0 0

Gość: mikki85

#5897753 Napisano: 03.08.2014 00:35:53
pc174 napisał(a):

Tak jak mówiłem - najtaniej wysyłam w K-EX i zawsze kurier przyjeżdża z gotowymi naklejkami, więc to dla mnie miłe udogodnienie.
Najgorsza firma jaką spotkałem to OPEK (aktualnie FedEx).



ile płacisz za K-EXa ?
0 0

pc174

#5897765 Napisano: 03.08.2014 02:16:56
12,86 zł do 1 kg. 12,91 zł do 5 kg. 13,34 zł do 30 kg.
0 0

isiulka

#6539608 Napisano: 17.10.2018 23:47:16
Czy ktoś wysyłał może ostatnio pralkę? Jakiego kuriera polecacie, jakie koszty i jak wygląda kwestia palety?
0 0